Kundrådgivning
VI BESVARAR GÄRNA ERA FRÅGOR

Vi vill att alla kunder ska känna sig väl bemötta och trygga med sina köp.

Därför kan du alltid kontakta vår kundservice om du har frågor, vare sig det gäller ditt köp eller något annat i samband med din köpupplevelse. Vi besvarar frågor inom en arbetsdag.

Klockan levereras med giltigt stämplad garanti ifrån auktoriserad återförsäljare. Officiell world-wide garanti innebär att klockan kan lämnas in hos valfri auktoriserad återförsäljare i Sverige och utomlands för reparation.

Officiella garantier gäller vanligtvis 24 månader eller längre och världsgarantin omfattar tillverknings och materialfel.

Vi har alltid 14 dagars ångerätt i enlighet med distans- och hemförförsäljningslagen.

Vid köp av “Beställningsvara” kan köpet ångras kostnadsfritt i 24 timmar efter att det har utförts, därefter kan en returavgift tillkomma ifall varan hunnit skickas från utlandet. Avgiften är 20% av varans värde.

Betalning:

  • Din betalning är krypterad med SSL och alla våra betalningspartners är PCI-certifierade efter branschens standard. Det innebär att betalningen utförs på ett tryggts sätt med krypterad och säker kommunikation till bank och kortföretag.
  • Vi accepterar kortbetalning med VISA/MasterCard, samt delbetalning och betalning via faktura. Alla betalningar hanteras av Klarna i första hand. Det går även att göra direktbetalningar via PayPal.

Leverans:

  • Vi skickar för tillfället att klockor med PostNord. Som standard skickas alla våra försändelser som Rek-brev, vilket även betyder att försändelsen är försäkrad.
  • Vill man istället ta del av den Fria Frakten skickas paketet som varubrev och är där med inte försäkrat.
  • När paketet väl är skickat så tar det 1-2 arbetsdagar att få hem sitt paket.
  • För att förhindra stöld av klockan så levereras den till ditt närmsta utlämningsställe. Så fort leveransen har anlänt så får du en avi via posten direkt hem i brevlådan, eller via SMS. Skriv på avin och ta med dig legitimation för att hämta ut beställningen från ditt lokala ombud.
  • När din beställning har skickats får du ett mail med din spårnings- och fraktinformation. Klicka bara på länken i e-postmeddelandet eller välj alternativet “Spåra Försändelse” här och ange ditt ordernummer och e-postadress eller logga in på ditt konto.

Returer:

Du kan inom 14 dagar returnera eller byta din vara till en annan vara. När du vill utnyttja din ångerrätt är det viktigt att du meddelar oss tydligt att du har ångrat dig och vill returnera din vara.

Ångertiden börjar gälla från den dag varan mottagits. Ångrar du ditt köp av beställningsvara så tillkommer en returavgift på 20% av varans värde. Se villkor längre ned.

Du behöver inte ange varför du ångrat dig men vi är tacksamma om du gör det, på så vis kan vi få veta ifall det är något på vår sida som vi kan förbättra i framtiden.

  • Klockan ska återsändas oanvänd till Klocksajten i originalförpackning. Vid ångrat köp bekostas återfrakt till vår leveransadress av kunden.
  • Fraktkostnaden till kunden återbetalas ej vid ångrat köp.
  • Vid betalning via faktura, bekostas faktureringsavgiften av kunden även om köpet ångrats.
  • Är varan skadad vi leverans ska du meddela oss om detta inom 8 dagar.

Har ni frågor kring våra produkter, er beställning eller företaget tveka inte att höra av dig till oss. Ange ditt ärende i formuläret nedan, så återkommer vi med svar.

Klocksajten Nordic
Hertig Knutsgatan 39D, 302 67 Halmstad
036 – 860 28 02

info@klocksajten.se
Klocksajten.se
Org.nr: 980801-3073
Innehar F-skatt

FAQ

Våra vanligaste frågor

Kontakta oss och ange vilket varumärke och art.nr / modell du söker så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.

Ja, alla klockor är originalmodeller, nya och levereras i originalförpackning med dokumentation.

  • Alla garantiärenden skickas direkt till Klocksajten. Garanti gäller endast tillverknings- och materialfel. Vi reparerar klockan kostnadsfritt om det inträffar inom garantitiden och skadan omfattas av garantivillkoren


Vänligen notera att garanti ej täcker:

  • Skador som orsakats av slarv, felaktig användning eller andra faktorer som inte beror på tillverknings- eller materialfel.
  • Skador på glas, krona, boett armband och övriga ytliga skador på uret.
  • Fuktskador på ej vattentäta klockor ( Vattentät = 10 ATM).
  • Ändringar på serienummer.
  • Klocksajtens garantibevis måste inlämnas vid garantiärenden.

Om fel inte omfattas av garantin debiteras en felsökningsavgift om 400 kronor plus eventuella tillkommande fraktkostnader.

– I de fall klockan ej finns i lager hos grossist utan måste beställas hem, klassas varan som beställningsvara.

Såhär fungerar vår Lagerstatus:

Finns på lager: Klockan finns i vårt varulager i Stockholm och skickas samma dag för beställningar gjorda före kl. 14:00. För beställningar efter kl. 14:00 eller helgdag skickas klockan näst kommande vardag. Leveranstid 1–2 dagar.

3–5 dagar: Klockan finns i regel på vårt externlager och skickas inom 5 arbetsdagar från godkänd order om vi inte meddelar något annat.

4–12 dagar: Klockan finns i regel hos någon av våra återförsäljare anslutna till vårt nätverk. Klockan levereras normalt sett inom 4–12 arbetsdagar. Ca 70% av våra beställningar. Observera att de ibland kan ta längre tid och att leveranstiden är en förväntad uppskattning. Vissa modeller kan ta allt från 4–12 veckor att få in, om någon vara exempelvis skulle bli restnoterad hos tillverkaren.

Beställningsvara: Specifika modeller samt högexklusiva klockor behöver oftast specialbeställas från leverantör av våra auktoriserade återförsäljare. Räkna med en leveranstid på mellan 4–8 veckor. Vi kan i vissa fall få fram beställningsvaror snabbare men vi rekommenderar då att du kontaktar oss innan du lägger en beställning för att kunna ge dig en uppskattad leveranstid.